چهارشنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۵

غرور

غرور
غروری که ناشی از برتر دانستن خود نسبت به دیگران است بسیار مذموم و نکوهیده است. و اگر کسی طبق حدیث معصوم کسی را بخاطر عیبی شماتت کند و یا ایراد بگیرد حتما همان واقعه یا مشابه اش ، سرش میاید! دررابطه با گاز اتومبیل همیشه میگفتم که مردم صف می ایستند که گاز بزنند در حالی که ما به التفاوت با بنزین مبلغ ناچیزی می شود که حداقل برای من معنا دار نیست و اینکه حدود 5 سال پیش که بر اثر یک اشتباه و تصمیم احساسی خودرو گاز سوز خریدم با همین فلسفه تقریبا از گاز استفاده نمی کردم و همیشه میگفتم که من قشر متوسط جامعه ام وقتی من نتونم بنزین بزنم پس خیلی های دیگر هم نمی توانند اینکار را بکنند و اونوقت سنگ روی سنگ بند نمی شود و گاز زدن برای من ارزشی ندارد!! حالا در یک شرایط موقت ، بخاطر صرفه جویی در هزینه ها ناخودآگاه همیشه گاز میزنم در حالی که قشر متوسط جامعه ام سنگ روی سنگ هم بند است و .......
البته الانم با خودروی گازسوز برای استفاده شخصی مخالفم چون کلی از فضای صندوق عقب را نیز می گیرد ولی حالا که امکاناتش در اختیار هست استفاده میکنم
پس در هر زمینه ای خود را برتر از دیگران یا گروهی و قشری از مردم دانستن حتما تفکر اشتباهی است و ممکن است انسان در شرایطی قرار بگبرد که تفکرش نقض بشود 951022

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عیسی و گمان بد

در یک خشکسالی ، قوم عیسی به نزد او آمدند و گفتند که بیش از دوسال است که باران نیامده است. حتما گناهکاری در بین ماست. او را معرفی کن تا ما ، ...