شنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۵

فروشگاههای کوروش و جامبو

این مطلب رو تو تلگرام پیدا کردم و اینجا کپی پیست میکنم. بنظرم درسته
ضمن اینکه یکی از فروشگاههای زنجیره ای آمریکا ، همین کار رو کرد ( احتمالا وال مارت) و بعد که خواست بره اروپا ، اروپایی ها نذاشتند.
 با هم میخونیم مطلب زیر رو:

هیچ میدانید با خرید از فروشگاههای زنجیره ای تازه تاسیس "جامبو "و" کوروش "چه ضربه ای به اقتصاد شهر رشت وارد میکنید؟!! به دلایل زیر لطفا توجه کنید.
1- با شروع به کار این فروشگاهها حدود 400 واحد خرده فروشی محلی در شهر رشت در آستانه تعطیلی می باشند همچنین با توجه به اینکه این فروشگاهها دارای سیستم پخش و توزیع اختصاصی هستند, از شرکتهای پخش رشت هیچ خریدی نمیکنند شرکتهایی که حداقل 10000 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با فروش و توزیع کالا در سطح شهر رشت مشغول به کار هستند. با این روال شرکتهای پخش نیز به تدریج ضعیف شده و ناچار به تعدیل نیرو تا 50% گردیده اند. در نتیجه بیش از 5000 نفر از همشهریان رشتی به تدریج بیکار خواهند شد و با این شرایط بیکاری در شرایط رکود چه بلایی سر خانواده های آنها خواهد آمد؟؟؟؟
2-این فروشگاهها هیچ خریدی از تولید کنندگان گیلانی نمیکنند! در واقع تولیدات شهرهای دیگر که مشابه آنها با کیفیت بهتر در شهرمان تولید میشود در این فروشگاهها بفروش میرسد که این امر باعث انتقال نقدینگی از شهر رشت به شهرهای دیگر خواهد شد و به تبع آن رکود بیشتر برای رشتی ها در انتظار خواهد بود. 
3- چر این فروشگاهها از سود خود چشم پوشی میکنند؟!! هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیرد! سیاست این فروشگاهها در کوتاه مدت تخفیفات شگفت انگیز برای جذب مشتری و خذف رقبا میباشد که پس از رسیدن به هدف این تخفیفات برچیده خواهد شد یا از درصد آنها کاسته میشود. که در شهر تهران بخوبی این قضیه دیده شده است.
4-صاحبان این فروشگاهها غیر رشتی و گاها غیر ایرانی میباشند در نتیجه تمام سودی که به جیب میزنند عاید چند شخص پولدار غیر رشت شده و هر روز به خاطر طمع ما برای ارزان خریدن مقطعی, آنها پولدارتر خواهند شد. و روزبه روز بر مشکلات ما افزوده میشود.
5- چرا این فروشگاهها در شهر تبریز در حال جمع آوری هستند؟ مردم تبریز همیشه از اتحاد مثال زدنی برخوردار بوده اند. آنها خیلی زود فهمیدند که چه خطری در کمینشان هست. هیچکسی به این فروشگاهها نه مغازه اجاره میدهد نه میفروشد و نه کسی از آنها خرید میکند!

همشهریان عزیز!
 در این برهه از شرایط اقتصادی وخیم و بیکاری فراگیر, حضور این فروشگاهها و خرید شما از آنها باعث بیکار شدن پدران- مادران- خواهران-برادران- فرزندان- دوستان و آشنایانتان خواهد شد. 


با تحریم خرید از این فروشگاهها از اقتصاد شهرتان دفاع کنید بخاطر خودتان! اگر تخفیف میخواهید از فروشندگان همشهری خودتان بخواهید نه از غریبه ها. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عیسی و گمان بد

در یک خشکسالی ، قوم عیسی به نزد او آمدند و گفتند که بیش از دوسال است که باران نیامده است. حتما گناهکاری در بین ماست. او را معرفی کن تا ما ، ...