سه‌شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۱

مراقبه و سئوالات نیروبخش صبحگاهی

صبح ها پس از راز و نیاز با خالق بی نیاز ،مراقبه ای باید 


صورت بدهم  آیه الکرسی بخوانم  ، مروری بر فعالیت های قابل پیش بینی آنروز بکنم و تجسم و احساس کنم که به.......ادامه مطالب را ببینید


صبح ها پس از راز و نیاز با خالق بی نیاز ،مراقبه ای باید 

صورت بدهم  آیه الکرسی بخوانم  ، مروری بر فعالیت های قابل پیش بینی آنروز بکنم و تجسم و احساس کنم که به بهترین نحو ممکن روی داده است . و روزی سرشار از شادمانی و انرژی را شروع کنم .کسب انرژی روحی روانی در ابتدای صبح ، مسلماً آنروز را طلائی خواهد کرد.

همچنین سوالات نیروبخش صبحگاهی را که در سال 1375 از مجموعه کتابهای آنتونی رابینز خونده بودم را با انرژی و تمرکز از خودم بپرسم به شرح زیر:

1.       اکنون چه چیزی مرا شاد می کند؟ چرا؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟

2.       اکنون چه چیزی مرا به هیجان  وا میدارد؟ چرا؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟

3.       اکنون در زندگی به چه چیزی افتخار میکنم؟ چرا؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟

4.       اکنون در زندگی به خاطر چه  چیزی شکرگزاری میکنم؟ چرا؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟

5.       اکنون در زندگی از چه چیزی بیشترین لذت را میبرم؟ منشاء اش از کجاست؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟

6.       اکنون در زندگی درگیر چه مسئولیتی هستم؟ علتش؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟

7.       چه کسانی را دوست دارم؟چرا دوستشان دارم؟ و چه کسانی مرا دوست دارن و چرا دوستم دارن؟ و چه احساسی از این بابت دارم؟




حالا که اینو نوشتم پس یادی بکنم از سوالات نیروبخش شامگاهی و پس از پایان روز کاری:


1.       امروز چه کمکی به دیگران کردم؟ یا چه چیزی بخشیدم؟

2.       امروز چه یاد گرفتم؟

3.       با امروز ، کیفیت زندگی ام چه بهبودی یافته است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عیسی و گمان بد

در یک خشکسالی ، قوم عیسی به نزد او آمدند و گفتند که بیش از دوسال است که باران نیامده است. حتما گناهکاری در بین ماست. او را معرفی کن تا ما ، ...