دوشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۱

مانیتیسم شخصی

کتابی تحت همین عنوان در بازار از انتشارات صفی علیشاه است که در مورد جذابیت انسانها صحبت می کند و قسمت اول در مورد جذابیت ظاهری است که بسیار هم مهم است  اما قسمت دوم به جذبه غیر فیزیکی و جذابیت روانی اشاره می کند . از آن جذابیت های معنوی که با معیارهای ظاهری قابل سنجش نیستند .صحبت از انرژی روانی است که در ذهن همه باشی اونم از نوع مثبتش.

در نظر بگیرید که یک نفر را که فاقد معیارهای ظاهری جذابیت است را قلباً دوست داریم و همیشه در ذهنمان است و بسیاری بر عکس حتی در طی چند سال یک دفعه هم در ذهن آدم خطور نمیکنند.

بدست آوردن آن هم خیلی ساده است . اینکه جذابیت اصلی همان جذبه متافیزیکی و غیر ظاهری است و از انرژی روانی تشکیل شده است  و این انرژی همیشه در انسان در حال شارژ شدن است و بیشترین شارژ هم هنگام خواب صورت می گیرد.

اما ایرادش این است که به سادگی مصرف میشود و هدر میرود. باید جلوی هدر رفتنش را گرفت اما چطوری؟؟؟

مهمترین راه هدر دادن این انرژی تسلیم شدن در برابر امیال نفسانی  و وسوسه های آن است. بعنوان مثال  میل و اشتیاق شدید برای ارضاء موقت،(مثل هوی و هوس) موجب هدر رفتن فاجعه بار این انرژی مانیتیسمی میشود. البته هر نوع میل و اشتیاق این اثر را دارد برآورده شدنش موجب هدر و برآورده نشدنش موجب افزایش این انرژی می شود.

میل به جلب توجه دیگران نیز این انرژی را هدر میدهد. تمایل و اشتیاق به گفتار زیاد یا گفتن یه حرفی که باعث کنجکاوی و جلب توجه دیگران بشود همینطور است و موجب هدر رفتن این انرژی میشود.

بنابراین باید ذخایر این انرژی را زیاد و مصرفش را کم کنید. نتیجه بصورت خوش شانسی،کسب موفقیت ها،رسیدن به آرزوها، هماهنگی با کائنات، محبوب بودن نزد سایرین و ....... خود را نشان میدهد.

بعلت خستگی ، بیشتر نمی تونم بنویسم. حقایق مثل روز برام روشن است.و برای عاقلان نیز یک اشارت کافیست حداقل نه در حد باور بلکه تست کردن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عیسی و گمان بد

در یک خشکسالی ، قوم عیسی به نزد او آمدند و گفتند که بیش از دوسال است که باران نیامده است. حتما گناهکاری در بین ماست. او را معرفی کن تا ما ، ...